Viaplay wycofuje się z polskiego rynku
Viaplay w najnowszym planie strategicznym planuje wiele zmian. Skandynawski operator zakłada między innymi wycofanie się z polskiego rynku. Platforma streamingowa transmitowała między innymi mecze Premier League i Bundesligi, a także F1.
Dołącz do naszej grupy dyskusyjnej na Facebooku o piłce nożnej
Viaplay zmienia strategię, wycofa się z polskiego rynku
Viaplay w ostatnim czasie zanotował spadek liczby subskrybentów. Platforma streamingowa ogranicza koszty i wycofa się z wielu rynków w tym polskiego. Z powodu nietrafionych inwestycji wycofa się także z rynku krajów bałtyckich, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Viaplay chce się obecnie skupić na rynkach skandynawskich i holenderskich, w których widzi spory potencjał.
OBSTAW KIEDY VIAPLAY WYCOFA SIĘ Z POLSKI
W oświadczeniu możemy przeczytać: „Ogłaszamy dziś nową strategię i plan, który obejmuje między innymi skupienie się na naszych głównych operacjach w Skandynawii, Holandii i Viaplay Select; wdrożenie nowego modelu operacyjnego; zmniejszanie rozmiarów, nawiązywanie współpracy lub wycofywanie się z naszych innych rynków międzynarodowych (…).Nie wszystkie poczynione inwestycje w treści się opłacają i są realizowane w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Ponadto dążenie do wzrostu liczby abonentów odbywało się kosztem wartości, zwłaszcza jeśli chodzi o nasze umowy partnerskie. Słabość rynków reklamowych i kursów walut to dodatkowe czynniki, z którymi musimy się pogodzić. Założenia ekspansji międzynarodowej, w tym ramy czasowe rentowności, również zostały znacząco przesunięte w przyszłość od czasu rozpoczęcia ekspansji. Działamy szybko, aby sprostać wszystkim tym wyzwaniom.”
🚨 OFICJALNIE: Viaplay dzisiaj rano potwierdził, że wycofuje się między innymi z polskiego rynku w ramach programu naprawczego. Będzie duży wstrząs. pic.twitter.com/wKlJ7QthE0
— Paweł Machitko (@PawelMachitko) July 20, 2023
Co z transmisjami Viaplay?
Możemy założyć, że Polskę czekają wkrótce wojny o prawa do transmisji. Viaplay w swojej ofercie dysponowało łakomymi kąskami, które przyciągają wielu widzów. Najbardziej popularna była Premier League. Wśród najważniejszych praw do transmisji znajdują się także Bundesliga, Liga Europy, Liga Konferencji, Formuła 1 czy KSW.