Oficjalnie Ekstraklasa w USA! To nie żart, a fakt

Napisane przez Gabriel Stach, 15 lipca 2025
ekstraklasa ekstraklasy

Ekstraklasa już wkrótce zawita na północnoamerykański rynek! Choć polską piłkę można oglądać już na niemalże całym świecie z wyłączeniem kilku krajów (przede wszystkim Rosji) za pośrednictwem platformy streamingowej EkstraklasaTV, to niedawno potwierdzono, że telewizyjny gigant beIN Sports zajmie się transmisją na wyłączność w Ameryce Północnej!

Ekstraklasa podbije Amerykę

Polska Ekstraklasa właśnie przekroczyła symboliczny próg globalizacji, wchodząc oficjalnie na rynek północnoamerykański. Zgodnie z najnowszymi informacjami, zawarto przełomowe porozumienie z beIN Media Group, na mocy którego mecze najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce będą transmitowane w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w sezonach 2025/26 oraz 2026/27.

To pierwsza tego typu umowa w historii Ekstraklasy na rynku amerykańskim, a jej znaczenie wykracza daleko poza kwestie liczb i zasięgów. Spotkania będą komentowane w języku angielskim, co ma nie tylko przyciągnąć lokalnych sympatyków futbolu, ale również uczynić ligę bardziej rozpoznawalną poza granicami Polski.

Cieszymy się, że Ekstraklasa zyskuje nowe zasięgi międzynarodowe. Na bazie partnerstwa z beIN wkraczamy na kontynent amerykański i choć piłka nożna nie jest tam kluczowym sportem, to jest to ogromny rynek i z dużymi budżetami na popularyzację tej dyscypliny, choćby poprzez potężne nazwiska z Lionelem Messim na czele. Cieszymy się, że również nasza liga będzie poszerzać ofertę dla amerykańskich fanów piłki nożnej.

– Będziemy mieć bardzo dobre wejście, gdyż Ekstraklasa rozpoczyna sezon około miesiąc wcześniej niż inne ligi piłkarskie. W tym czasie nie ma więc konkurencji ze strony innych lig, co oznacza, że będziemy mieli szansę pokazać się z jak najlepszej strony i przekonać amerykańskich fanów, że warto śledzić nasze mecze.

– Mamy świetną oprawę rozgrywek, piękne stadiony, wspaniałą atmosferę na trybunach, produkcję telewizyjną najwyższej jakości i spotkania pełne emocji sportowych, co z pewnością będzie atrakcyjne także dla amerykańskiego kibica. To doskonała platforma do promocji naszych rozgrywek na rynku amerykańskim – skomentował Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Silny partner z globalnym zasięgiem

beIN Sports to jeden z liderów światowego rynku transmisji sportowych, który dysponuje potężną infrastrukturą dystrybucji treści. W Ameryce Północnej kanał jest dostępny w dziewięciu milionach domostw w wersji anglojęzycznej oraz sześciu milionach w hiszpańskojęzycznej. Platforma streamingowa beIN Connect, z której miesięcznie korzysta aż 120 milionów osób, umożliwi oglądanie wybranych meczów Ekstraklasy zarówno na żywo, jak i w systemie VOD.

Nowa umowa obejmuje także prawa do publikacji skrótów meczowych i materiałów newsowych. Co istotne, oferta skierowana jest nie tylko do Polonii, ale również do międzynarodowej widowni zainteresowanej różnorodnością lig europejskich.

Od satelity do cyfrowej ekspansji

Historia obecności polskiej piłki za oceanem sięga lat 90. Finał Pucharu Polski z 1994 roku pomiędzy Legią a ŁKS-em był pierwszym meczem transmitowanym eksperymentalnie w Stanach Zjednoczonych. Później mecze pojawiały się sporadycznie na kanałach TVP Polonia czy TVN International, jednak stacjom tym brakowało ciągłości i profesjonalnego podejścia do dystrybucji sygnału.

Dopiero teraz, dzięki umowie z beIN Sports, Ekstraklasa zyskuje regularną obecność w ramówce globalnego nadawcy, co stawia ją obok takich rozgrywek jak Bundesliga, Ligue 1 czy Copa Libertadores. To ruch nie tylko prestiżowy, ale też potencjalnie przełomowy marketingowo. Warto przypomnieć, że beIN Sports nie jest jedynym kanałem dystrybucji ligi za granicą. Od wielu lat funkcjonuje Ekstraklasa.TV – autorska platforma streamingowa dostępna niemal na całym świecie (z wyłączeniem Polski, Rosji i Białorusi), oferująca transmisje w modelu subskrypcyjnym.

Dodatkowo, prawa transmisyjne do meczów są sprzedawane także globalnym operatorom zakładów bukmacherskich dzięki współpracy z IMG Arena. Produkcją i przesyłem sygnału zajmuje się Ekstraklasa Live Park, która korzysta z zaawansowanych technologii chmurowych oraz infrastruktury BT Tower w Londynie.

Nowy rozdział dla polskiej piłki

Wejście Ekstraklasy na rynek amerykański to znaczący krok w kierunku budowy silniejszej, bardziej rozpoznawalnej marki na arenie międzynarodowej. Dzięki współpracy z uznanym nadawcą i otwarciu na nową publiczność polska liga zyskuje szansę na większe przychody, wyższy poziom promocji i – co najważniejsze – sportową obecność w świadomości globalnych kibiców.

fot. PressFocus

Bonus 200% od wpłaty
do 400 zł!
Aktobe - Legia Warszawa
Wygrana Legii
kurs
1.66
1
Bonus 200% od pierwszego depozytu do 400 zł!
2
Cashback do 50 zł + gra bez podatku 24/7
3
Bonusy od depozytu do 600 zł +zakład bez ryzyka do 100 zł
4
Zakład bez ryzyka 3x111 zł (zwrot na konto główne)