Milan zaprezentował czwarty strój. Świetne wyniki sprzedaży

08.02.2024

Milan zaprezentował czwarty strój i osiągnął świetne wyniki sprzedażowe. Dziś oficjalnie pokazano czwarte komplety strojów „Rossonerich”. Od pewnego czasu klub wypuszcza w świat czwarte stroje, które są efektem prac Pumy z inną marką. W mistrzowskim sezonie klubu, współtwórcą strojów był Nemen, a w sezonie 2022-23 Puma współpracowała z firmą Koche. Tym razem, zdecydowano się na kolaborację z firmą Pleasures z Los Angeles.

Milan zaprezentował czwarty strój

„Rossoneri” wypuszczający czwarty strój. To wydaje się to od paru lat zabiegiem bardzo świadomym, zwłaszcza po zakontraktowaniu latem Christiana Pulisica. Amerykańskie kombo w postaci właściciela (RedBird), letniego tournee po Stanach Zjednoczonych i największej jankeskiej gwiazdy spowodowało, że sklepy klubowe pękają w szwach.

Joe Pompliano, amerykański dziennikarz biznesowy – podał dane kilka dni po transferze piłkarza Chelsea:

Po transferze piłkarza: sprzedaż koszulek Milanu gwałtownie wzrosła o 266%,  amerykańscy nabywcy stanowią 43% kupujących, a 45% wszystkich koszulek to koszulki z nazwiskiem Pulisic.

Czwarte komplety, jak co roku, wyprzedają się bardzo szybko. Dzień przed premierą stroju, Antonio Vitiello z „MilanNews” podał informację, że stroje powstałe we współpracy z Pleasures, przebiły już dwukrotnie w analogicznym czasie sprzedaży liczbę sprzedanych strojów Milan x Koche. Sugeruje to, że w ostatnich pięciu latach jest to druga najczęściej kupowana koszulka „Rossonerich” i wyprzedza trzeci strój z aktualnego sezonu – tak, ten szczęśliwy.

45% zamówień pochodzi z Włoch, 55% z zagranicy, na czele z USA, Francją i Niemcami. Na Festiwalu Piosenki Włoskiej w San Remo w nowym trykocie „Rossonerich” zaprezentował się wokalista, San Giovanni.

Jakiego rzędu mogą to być liczby?

W 2014 roku Milan przez cały rok sprzedał 350 tysięcy koszulek. Był to ostatni rok z Ligą Mistrzów aż do 2021. Sprzedaż koszulek w pierwsze dwa dni sezonu 2020/21 to wzrost z poprzednim rokiem w analogicznym okresie aż o 1700%! Nowy trykot zawierał wtedy elementy miasta, w tym Galerii Wiktora Emanuela II. Ta „nówka” osiągnęła w dwa dni sprzedaż taką, jaką starsza zrobiła w trzy tygodnie!

Porównując sprzedaż trzeciej koszulki z 2020/21 z tym, co klub przedstawił jako „trójkę” na sezon 2023-24 (czasy już po pandemii, mistrzostwie, powrocie do Ligi Mistrzów) – wzrost sprzedaży nastąpił o kolosalne 3800 procent. Głównie wynikało to z handlu zagranicznego, do czego klub w tamtym czasie dążył.

To pokazuje, że Milan od strony marketingowo-finansowej uczynił kolosalny krok w przód po erze chińskiej oraz Silvio Berlusconiego. Urósł sportowo, marketingowo i finansowo. O to zadbali w swoim czasie Ivan Gazidis, Paolo Maldini czy fundusz Elliott.

Fot. AC Milan