Ligue 1 zmieni nazwę. Nadal będzie smakowicie

05.03.2024

Ligue 1 zmieni nazwę. Nadal będzie smakowicie. Na antenie radia RMC Sport w wieczornym programie, dziennikarz stacji Daniel Riolo zdradził, że liga francuska zmieni po raz kolejny swoją nazwę. Kto tym razem będzie patronem rozgrywek? Znany i lubiany… McDonald’s. Powodem, jak to zwykle bywa – koniec umowy z poprzednią firmą i lepsze pieniądze od tej nowej.

Ligue 1 zmieni nazwę

W poniedziałkowy wieczór, Daniel Riolo w audycji „After Foot RMC” prowadzonej przez Gilberta Brisbois, zdradził jako pierwszy, że Ligue 1 od nowego sezonu będzie miała nowego sponsora tytularnego.

Dziennikarz powiedział:

„To McDonald’s, ale nie chcą, żeby było to w tej chwili wiadome, bo jeszcze nie zaplanowali komunikatu. Pracują nad tym.”

Rzekomo gigant ze świata fast-foodów oferuje 20 milionów euro za rok, co jest pewną podwyżką w porównaniu do Uber Eats (15-16 milionów w analogicznym okresie). Conforama płaciła w swoim czasie 8 milionów euro rocznie za sponsoring tytularny najważniejszej francuskiej ligi.

„McD'” rozpoczął właśnie współpracę w Ameryce Łacińskiej z Formułą 1, a do tego – lokalnie – wspiera maltańską Birkirkarę minimum od 21 lat, jako sponsor koszulkowy.

Kolejna zmiana nazwy w krótkim czasie

Będzie to czwarty tytularny sponsor w historii ligi francuskiej, po Orange, Conforamie i Uber Eats. Francuski gigant telekomunikacyjny był w nazwie ligi w latach 2002-08. Po prawie dekadzie przerwy, liga znów miała sponsora tytularnego – Conforama wykładała pieniądze w latach 2017-20. Od tamtej pory, z ligą w nazwie kojarzony jest Uber Eats.

Ligue 1 to także kolejna z lig z top5 w ostatnich dniach, która zmienia sponsora tytularnego ligi. Podążyła ona drogą włoskiej ligi. Serie A od nowego sezonu, po 25 latach rezygnuje z firmy TIM, na rzecz Eniilive.

 

 

Fot. PressFocus