TOP 50 Wpływowych Kobiet w Biznesie Sportowym. Są i te związane z futbolem

Napisane przez Redakcja, 08 marca 2024

Znany portal Sportmarketing.pl stworzył ranking TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Pierwsze miejsce, jak można się domyślić, zajęła Iga Świątek. Podium uzupełniły Anna Lewandowska i Ewa Chodakowska. W rankingu znalazły się też kobiety związane z piłką nożną. 

Trzecia edycja na Dzień Kobiet

To już trzecia edycja, w której redakcja Sportmarketing.pl wspólnie z partnerami wybiera TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie. Jednym z partnerów był teraz na przykład InPost. Wyróżniono kobiety, które związane są z szeroko pojętym marketingiem sportowym. Chodzi o osoby stricte zarządzające, byłe sportsmenki, które udzielają się w sporcie, czy też mniej lub bardziej popularne nazwiska z ogólnych dziedzin sportu. Jest kilka takich, które pochodzą ze świata futbolu. Niejako jest to oczywiście zdobywczyni drugiego miejsca, czyli Anna Lewandowska, a więc oczywiście żona najpopularniejszego polskiego piłkarza.

Kobiety futbolu – różne dzieciny

Na dalszym miejscu uplasowały się dziennikarki, byłe sportsmenki, osoby, które aktywnie w sporcie działają. Na 40. miejscu np. MAMY Paulinę Chylewską, czyli znaną dziennikarkę sportową, która prowadziła choćby studio Ligi Mistrzów w „Polsat Sport Premium”, a ostatnio wróciła do „TVP Sport”. Oczko niżej (39. lokata) jest Aleksandra Mirosław, jedna ze sportowych twarzy Orlenu, nasza wielka medalowa nadzieja, z którą ostatnio rozmawialiśmy. Dobrze znana fanom F1 może być z kolei plasująca się jeszcze pozycję niżej (38. miejsce) Aldona Marcinak, która prowadzi także Galę Mistrzów Sportu.

Jeżeli chodzi o stricte „panie futbolu”, to mamy na przykład na 35. miejscu Aleksandrę Kalinowską, czyli jedną z najważniejszych osób, które przygotowują różnego rodzaju eventy i kampanie w Legii. Pełni ona funkcję dyrektora ds. komunikacji i marketingu w klubie ze stolicy Polski. Na 34. miejscu jest z kolei Jagna Gołębiewska-Żmijewska – menedżer ds. komunikacji i partnerstw w teamie RL9, a w przeszłości pracowniczka PZPN-u i UEFA.

29. pozycję zajęła z kolei charyzmatyczna i kontrowersyjna Małgorzata Mańka-Szulik, od wielu lat „żelazna dama” w Górniku Zabrze, której nie po drodze choćby z Łukaszem Podolskim. Oczko niżej, a więc na 28. miejscu kolejne znane nazwisko w polskiej Ekstraklasie – Agnieszka Syczewska. Przez wiele lat była wiceprezesem i prezesem „Jagi”, a potem też Lechii Gdańsk. Od kwietnia 2023 roku jest radcą prawnym w biurze Sekretarza Generalnego Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Trochę wyżej mamy postacie niezwiązane z futbolem, ale także charyzmatyczne i wpływowe sportsmenki – Joannę Jędrzejczyk, czy też Ewę Swobodę, świeżo upieczoną srebrną medalistkę MŚ w sprincie na 60 metrów. Nas, jako „Futbol News”, interesuje miejsce 24., na którym uplasowała się najsłynniejsza polska piłkarka Ewa Pajor. Od wielu lat bryluje na niemieckich boiskach, jest nie tylko jedną z najbardziej znanych piłkarek w Polsce, ale też w Europie. Byle kto nie zostaje w końcu królową strzelczyń Ligi Mistrzów. 16. miejsce zajęła z kolei Elżbieta Filipiak – wdowa po Januszu Filipiaku, która przejęła po nim Cracovię i jest prezeską klubu.

Wyżej nie ma już kobiet związanych tak bardzo bezpośrednio z futbolem (oprócz Lewandowskiej), ale jest np. prezeska Canal+ Polska Edyta Sadowska, która odpowiada za rozwój streamingowy, a przecież Canal+ od wielu lat obudowuje naszą Ekstraklasę, czy też Agata Pniewska, która stoi na czele biura sponsoringu ORLEN. Firma ta mocno idzie w sport, choćby w Formułę 1, czy kadrę polskich olimpijczyków. Jest sponsorem tytularnym najwyższej kobiecej ligi piłkarskiej, najwyższej ligi piłki ręcznej (ORLEN Superliga i ORLEN Superliga Kobiet), ale też przede wszystkim głównym sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej.

Pełen ranking można zobaczyć na stronie Sportmarketing.pl i znajduje się on TUTAJ.

Fot. PressFocus