Podczas sobotniego meczu z Barcelony z Getafe, na trybunach Estadi Montjuic zagościł gitarzysta The Rolling Stones, Ronnie Wood. Członek kultowego zespołu nie jest pierwszą muzyczną gwiazdą, która osobiście udała się na mecz „Blaugrany”.
Ronnie Wood na spotkaniu z Lewandowskim
Oprócz samego zaproszenia na mecz, gitarzysta The Rolling Stones po końcowym gwizdku odwiedził także szatnię ekipy z Katalonii. Tam spotkał się on m.in. z Robertem Lewandowskim. Sytuację wykorzystali pracownicy klubowych mediów, którzy wykonali wspólne zdjęcie obu gwiazdorom. Wood był wyraźnie szczęśliwy ze spotkania i humorystycznie można stwierdzić, że nie wiadomo kto od kogo z tego duetu powinien brać autograf!
The stars are out tonight ⭐️
🎸 @ronniewood 🤝 @lewy_official
👅 @RollingStones pic.twitter.com/iTKwmsEHsq— FC Barcelona (@FCBarcelona) February 24, 2024
Barcelona – umuzyczniony klub
Spośród wszystkich klubów z europejskiej czołówki, związki „Dumy Katalonii” z muzyką są najsilniejsze. Po pierwsze, sponsorem klubu jest Spotify, czyli najsłynniejszy serwis streamingowy do słuchania muzyki. Wpływy szwedzkiej aplikacji w Barcelonie nie ograniczają się jedynie do prezentowania logo firmy na koszulkach, bowiem podczas każdego domowego meczu „Barcy” na banerach reklamowych promowane są najnowsze albumy znanych artystów.
Skorzystali na tym także polscy muzycy. Podczas wrześniowego meczu z Celtą Vigo (3:2), na bandach reklamowych pojawiło się nazwisko Maty. Przy okazji innych spotkań rozgrywanych na Montjuic, w polskim przekazie telewizyjnym reklamowane były także albumy Dawida Podsiadło, czy Darii Zawiałow.
W tej chwili na meczu FC Barcelona vs Athletic Bilbao promowany jest nowy singiel Dawida Podsiadło dookoła murawy na wszystkich bandach. Wow. 🤩 pic.twitter.com/XWkWxZ1Wzl
— £𝓾𝓴𝓪𝓼𝔃 𝓛𝓲𝓰𝓾𝓼 ®️ (@IgnobleChange) October 22, 2023
Szwedzki hegemon na rynku aplikacji muzycznych podczas zawierania umowy z Barceloną zaznaczył także możliwość umieszczania na koszulkach zawodników loga danego artysty podczas najważniejszych meczów. W ten sposób, na trykotach Barcelony pojawiały się już loga takich gwiazd jak Drake, czy Shakira. Podczas październikowego El Clasico (1:2) podopieczni Xaviego występowali ze słynnym logo The Rolling Stones, a pierwszy gwizdek poprzedzała dedykowana kultowemu zespołowi oprawa.
Barcelona unveiled the Rolling Stones logo in the stands before today’s Clásico 👅🎸 pic.twitter.com/Y5Bxj8lw4d
— 433 (@433) October 28, 2023
FC Barcelona zagrała śpiewająco
Drużyna prowadzona przez Xaviego nie zawiodła znanego kibica i rozbiła Getafe aż 4:0. Na listę strzelców wpisali się Raphinha, Joao Felix, Frenkie de Jong, a także Fermin Lopez. Było to najwyższe zwycięstwo „Barcy” od 19 września i spotkania przeciwko Antwerpii w pierwszej kolejce fazy grupowej Ligi Mistrzów.
fot. FC Barcelona / X