Made in Poland. Polscy sponsorzy wielkich marek

25.08.2024

Parafrazując znane powiedzenie: „Polska firma potrafi”. Trudno znaleźć firmy z kraju nad Wisłą, które zaangażowane są we współprace z zagranicznymi klubami. Jak to jednak bywa – są wyjątki. Słynne firmy piłkarskie mają też polskich partnerów biznesowych. Zapraszamy na przegląd tego typu firm.

Drutex sponsorem mediolańskiego Interu

Wiadomość z ostatnich dni. Znana bytowska firma zajmująca się wstawieniem okna Drutex została oficjalnym sponsorem aktualnego mistrza Włoch Interu Mediolan. Dyrektor generalny włoskiego zespołu Alessandro Antonello tak powiedział o współpracy z polskim podmiotem:

Ta współpraca łączy innowacyjność firmy Drutex z wysokimi standardami czarno-niebieskich zarówno na boisku jak i poza nim. Opieramy się na tych samych fundamentach: niezawodności, dążeniu do najwyższej wydajności i inwestycji w najwyższą jakość. 

Oknoplast sponsorem dwóch wielkich marek

Jeden z rywali Drutexu na rynku okien, czyli Oknoplast już w przeszłości sponsorował Inter Mediolan. Miało to miejsce w latach 2012-2015 i wpisywało się w działania firmy na włoskim froncie sprzedażowym. Natomiast w rozgrywkach 2013/2014 firma Oknoplast współpracowała z Borussią Dortmund. Mimo obecność Polaków w składzie, sponsoring ekipy z Signal Iduny Park potrwał tylko jeden sezon.

InPost i ich dwie współprace

Prężnie na rynku marketingu sportowego działa firma Rafała Brzoski InPost. W ostatnich miesiącach przedsiębiorstwo pochwaliło się dwoma współpracami z dużymi klubami piłkarskim. W grudniu 2023 roku InPost został sponsorem angielskiego Newcastle United. Założyciel firmy Rafał Brzoska tak powiedział o sponsoringu:

Zarówno InPost, jak i Newcastle stawiają sobie za cel osiąganie najlepszych wyników – więc nasze partnerstwo jest zupełnie naturalne. A międzynarodowy zasięg i popularność klubu przyniosą nowe możliwości rozwoju dla Grupy InPost.

Hiszpania to kolejny rynek, który chce penetrować przedsiębiorstwo Brzoski. Dlatego prawdziwym hitem było jednak podpisanie umowy z Atlético Madryt. Firma jest też obecna w Wielkiej Brytanii czy we Włoszech. Wiadomo, że umowa obowiązuje od sezonu 2024/2025. Szczegóły kontraktu z jedenastokrotnym mistrzem Hiszpanii nie są jednak znane. Spot, w którym ogłoszono współpracę – ukazuje samego Brzoskę, który wchodzi w rolę Diego Simeone.

Poznać to można po czarnym stroju, począwszy od marynarki i koszulę po spodnie. Simeone jako człowiek przesądny – ubiera się na czarno, bo przynosi mu to szczęście.

Zondacrypto sponsorem włoskich klubów

Rynek kryptowalut w ostatnich kilku latach znacząco zyskał na wartości, choć nie jest już tak popularny w 2024 jak było to jeszcze kilkadziesiąt miesięcy temu. Nie może więc zaskakiwać to, że firma z tej branży została partnerem potentata piłkarskiego. Tak było w przypadku polskiej firmy Zondacrypto, która od lutego 2024 roku została sponsorem, a także oficjalną giełdą kryptowalut włoskiego klubu Juventus F.C. Z początkiem sierpnia – Zondacrypto dołączyła jako partner Atalanty Bergamo, triumfatora Ligi Europy 2024.

W Polsce, firma jest partnerem Rakowa Częstochowa, mistrza Polski 2023.

CoinDeal i Wolverhampton – to już przeszłość

Nieco mniejszym klubem ze wszystkich wymienionych jest Wolverhampton Wandereres. Jednak niecodziennie zdarza się, aby przedsiębiorstwo znad Wisły finansowało poczynania piłkarzy z Premier League, a tak jest przypadku firmy CoinDeal. Sponsoring funkcjonował przez dwa lata. Nie przyniosło to jednak wielkich profitów firmie, gdyż w 2023 roku CoinDeal przestało istnieć.

Fot. X/InPost