Como ze wspaniałą inicjatywą

Napisane przez Marcin Ziółkowski, 29 września 2024
Como 1907

Como w minionym sezonie po ponad dwóch dekadach wywalczyło ponownie awans do Serie A. „Lariani” wywalczyli awans bezpośrednio – po remisie z Cosenzą, korzystając z potknięcia Venezii w La Spezii . Klub po letniej rewolucji postanowił postawić na doświadczenie i młodzież. Teraz, po pokazaniu trzeciego trykotu, zdecydowano zadbać się o tych drugich. Como przekaże dochody z „trójki” na inicjatywę „Quelli che… non Luca ONLUS”.

Como ze wspaniałą inicjatywą

Włoski beniaminek z Como podczas wydarzenia charytatywnego, które odbyło się 26 września ogłosił, że cały dochód z trzeciej koszulki zespołu na sezon 2024/25 zostanie przekazany na cele charytatywne. Klub z Lombardii będzie wspierał inicjatywę „Quelli che… con Luca ONLUS”. To inicjatywa wspierająca walkę z białaczką dziecięcą.

Przedstawiciel grupy właścicielskiej Mirwan Suwarso nie mógł być bardziej szczęśliwy ogłaszając tę nowinę: – Nie mogliśmy wybrać lepszego wydarzenia, aby zaprezentować fanom i wszystkim fanom Como 1907 na całym świecie trzeci zestaw.

Pomysł „Quelli ce con Luca” narodził się w 2011 roku, kiedy po śmierci syna (miał na imię Luca) Andrea Ciccioni postanowił kontynuować walkę. O co? O lepszą przyszłość chorych dzieci. Młody Luca uczył wszystkich, że nie należy się poddawać i dlatego po śmierci Andrea zainspirował się i poświęcił swoje życie zbieraniu funduszy i wspieraniu projektów mających na celu znalezienie leku na białaczkę dziecięcą.

Como już wcześniej wspierało tę inicjatywę. W sezonie 2022/23 napis „Quelli che con Luca” pojawił się na koszulkach trzeciego kompletu. To jednocześnie te same stroje, których klub używał w kolejnym roku. Wówczas czarne koszulki z powyższym napisem były drugim kompletem, czyli tzw. „wyjazdówkami”. 

Nie tylko Como pomaga otoczeniu

W sezonie 2021/22 Venezia, która we współpracy z firmą Kappa wypuściła na tamten sezon arcydzieła, zobowiązała przekazać się z każdej sprzedanej czwartej koszulki kwotę 5 euro za na rzecz organizacji pozarządowej Save Venice, której celem jest ochrona dziedzictwa artystycznego miasta. Nie była to jedyna inicjatywa klubu z legendarnego miasta w tamtym sezonie.

Inna z koszulek, „trójka” Venezii, miała barwy niebiesko-czarne. Było to nawiązanie do weneckiej laguny, która otacza miasto z każdej strony. Klub przekazał wtedy, że ze sprzedaży każdej z koszulek część dochodu trafi na ratowanie i dbanie o wenecką lagunę.

Trudno tutaj nie wspomnieć o sponsorze FC Barcelony z początku XXI wieku. „Duma Katalonii” bowiem weszła we współpracę z UNICEF. Organizacja UNICEF działa w 190 krajach świata – jest wiodącą organizacją humanitarną i rozwojową, która pracujące na rzecz dzieci. Kluczowym elementem działań UNICEF-u są programy pomocy dzieciom prowadzone w terenie, w krajach rozwijających się.

Mimo tego, że organizacja kojarzyła się z pomocą, złamano 100-letnią tradycję „czystych” trykotów. Po raz pierwszy UNICEF trafił na koszulki w drugiej części 2006 roku. Według pewnych informacji klub przelewa organizacji 6 milionów euro rocznie.

Drużyna Cesca Fabregasa w tym sezonie co prawda ma na pokładzie bardzo liczną grupę nowych zawodników (mieszanka młodości z doświadczeniem), ale już udało im się wygrać w meczu z mocnym rywalem. W przełożonym o jeden dzień meczu w Bergamo z Atalantą, „Lariani” wygrali 3:2. Przed swoim kolejnym meczem, u siebie z Hellasem Verona, zajmują 15. lokatę w tabeli Serie A.

Fot. PressFocus

Futbolowy romantyk, z Milanem wierny po porażce, a zdziwiony po zwycięstwie. Spokrewniony z synem koleżanki Twojej matki. To ten typ człowieka, który w aplikacji z wynikami na żywo ma gwiazdkę przy drużynie z Tajlandii czy Indonezji. Napędzany benzyną miłośnik ofensywnego futbolu Hansiego Flicka.