Como ze wspaniałą inicjatywą
Como w minionym sezonie po ponad dwóch dekadach wywalczyło ponownie awans do Serie A. „Lariani” wywalczyli awans bezpośrednio – po remisie z Cosenzą, korzystając z potknięcia Venezii w La Spezii . Klub po letniej rewolucji postanowił postawić na doświadczenie i młodzież. Teraz, po pokazaniu trzeciego trykotu, zdecydowano zadbać się o tych drugich. Como przekaże dochody z „trójki” na inicjatywę „Quelli che… non Luca ONLUS”.
Como ze wspaniałą inicjatywą
Włoski beniaminek z Como podczas wydarzenia charytatywnego, które odbyło się 26 września ogłosił, że cały dochód z trzeciej koszulki zespołu na sezon 2024/25 zostanie przekazany na cele charytatywne. Klub z Lombardii będzie wspierał inicjatywę „Quelli che… con Luca ONLUS”. To inicjatywa wspierająca walkę z białaczką dziecięcą.
Como 1907 continues to support the fight against childhood leukaemia with all profits from the sale of its third shirt going to ‘Quelli che…con Luca ONLUS’ for the third season running. The jersey was officially unveiled on Thursday evening during a charity event.
Mirwan… pic.twitter.com/cpxhpfmZAN
— Como1907 (@Como_1907) September 28, 2024
Przedstawiciel grupy właścicielskiej Mirwan Suwarso nie mógł być bardziej szczęśliwy ogłaszając tę nowinę: – Nie mogliśmy wybrać lepszego wydarzenia, aby zaprezentować fanom i wszystkim fanom Como 1907 na całym świecie trzeci zestaw.
Pomysł „Quelli ce con Luca” narodził się w 2011 roku, kiedy po śmierci syna (miał na imię Luca) Andrea Ciccioni postanowił kontynuować walkę. O co? O lepszą przyszłość chorych dzieci. Młody Luca uczył wszystkich, że nie należy się poddawać i dlatego po śmierci Andrea zainspirował się i poświęcił swoje życie zbieraniu funduszy i wspieraniu projektów mających na celu znalezienie leku na białaczkę dziecięcą.
Como już wcześniej wspierało tę inicjatywę. W sezonie 2022/23 napis „Quelli che con Luca” pojawił się na koszulkach trzeciego kompletu. To jednocześnie te same stroje, których klub używał w kolejnym roku. Wówczas czarne koszulki z powyższym napisem były drugim kompletem, czyli tzw. „wyjazdówkami”.
Il Como ed Erreà hanno svelato la terza maglia 2022-2023! 💥
Sul petto c'è uno sponsor speciale, "Quelli che… con Luca", il logo dell'associazione benefica che sostiene la ricerca per la leucemia infantile 👩❤️👨 pic.twitter.com/xzIPVp5Fsj
— Passione Maglie (@passionemaglie) November 30, 2022
Nie tylko Como pomaga otoczeniu
W sezonie 2021/22 Venezia, która we współpracy z firmą Kappa wypuściła na tamten sezon arcydzieła, zobowiązała przekazać się z każdej sprzedanej czwartej koszulki kwotę 5 euro za na rzecz organizacji pozarządowej Save Venice, której celem jest ochrona dziedzictwa artystycznego miasta. Nie była to jedyna inicjatywa klubu z legendarnego miasta w tamtym sezonie.
Han corrido ríos de tinta sobre las equipaciones del Venezia. ¿Y si la 4ª fuese el culmen del proyecto anual de Kappa? Signore e Signori, la Maglia Bandiera.
🟠⚫️🟢+🔴🥇
El club donará 5€/cami a Save Venice, ONG dedicada a preservar el patrimonio artístico de la ciudad. pic.twitter.com/nvqMaSQBuK
— Alejandro Mendo (@alejandromendo) October 28, 2021
Inna z koszulek, „trójka” Venezii, miała barwy niebiesko-czarne. Było to nawiązanie do weneckiej laguny, która otacza miasto z każdej strony. Klub przekazał wtedy, że ze sprzedaży każdej z koszulek część dochodu trafi na ratowanie i dbanie o wenecką lagunę.
Trudno tutaj nie wspomnieć o sponsorze FC Barcelony z początku XXI wieku. „Duma Katalonii” bowiem weszła we współpracę z UNICEF. Organizacja UNICEF działa w 190 krajach świata – jest wiodącą organizacją humanitarną i rozwojową, która pracujące na rzecz dzieci. Kluczowym elementem działań UNICEF-u są programy pomocy dzieciom prowadzone w terenie, w krajach rozwijających się.
Mimo tego, że organizacja kojarzyła się z pomocą, złamano 100-letnią tradycję „czystych” trykotów. Po raz pierwszy UNICEF trafił na koszulki w drugiej części 2006 roku. Według pewnych informacji klub przelewa organizacji 6 milionów euro rocznie.
Barça didn't replace UNICEF, they continued to feature them until this year when they were replaced by the UN refugee agency until 2026, but instead of the front of the kit, they were featured on the back. Barça also pays 6m€ per year to both, the only football club to do so. pic.twitter.com/uXOERD1o7p
— Albnor Ragibi (@Albnor_Ragibi10) February 22, 2023
Drużyna Cesca Fabregasa w tym sezonie co prawda ma na pokładzie bardzo liczną grupę nowych zawodników (mieszanka młodości z doświadczeniem), ale już udało im się wygrać w meczu z mocnym rywalem. W przełożonym o jeden dzień meczu w Bergamo z Atalantą, „Lariani” wygrali 3:2. Przed swoim kolejnym meczem, u siebie z Hellasem Verona, zajmują 15. lokatę w tabeli Serie A.
Fot. PressFocus