Wspaniały gest reprezentantów Anglii

26.03.2024

W drugiej połowie towarzyskiego meczu z Belgią piłkarze reprezentacji Anglii wystąpią w koszulkach bez ich nazwisk. To ukłon w kierunku Międzynarodowego Towarzystwa Alzheimera, z którym angielska federacja zawarła partnerstwo. Gest ten ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat pierwszych objawów demencji.

Zwiększyć świadomość

W ostatnim dniu marcowej przerwy reprezentacyjnej Anglia na Wembley towarzysko zagra z Belgią. Anglicy będą chcieli zrewanżować się swoim kibicom za odniesioną kilka dni wcześniej porażkę 0:1 z Brazylią. Dla podopiecznych Garetha Southgate’a będzie to ostatnie starcie z równorzędnym rywalem przed czerwcowymi mistrzostwami Europy.

Przeciwko Belgii Anglicy zagrają w ciemnych strojach, a na drugą połowę wybiegną oni bez swoich nazwisk na koszulkach. To efekt zawartej przez FA współpracy z Międzynarodowym Towarzystwem Alzheimera. Gest ten jest ukłonem w kierunku osób z demencją, której jednym ze skutków jest właśnie zapominanie nazwisk innych osób. Celem jest także uświadomienie społeczeństwa, by zwracać uwagę na pierwsze objawy tej choroby u siebie bądź bliskich i podjąć w porę działania.

Koszulki bez nazwisk, które Anglicy założą w drugiej połowie zostaną przeznaczone na aukcję, a pieniądze zebrane z ich sprzedaży zostaną przeznaczone Międzynarodowemu Towarzystwu Alzheimera, które organizuje profilaktyczne badania. Nie będzie to pierwsza taka akcja w wykonaniu reprezentantów Anglii. W marcu 2022 roku podczas towarzyskiego meczu ze Szwajcarią (2:1) podopieczni Southgate’a również wyszli na drugą połowę w koszulkach, które nie zawierały ich nazwisk. Także kobieca reprezentacja wychodziła już na swoje spotkanie bez nazwisk z tyłu koszulek.

Dyrektor generalna Brytyjskiego Towarzystwa Alzheimera Kate Lee powiedziała w oficjalnym komunikacie FA: Mamy nadzieję, że ten uderzający gest w wykonaniu piłkarzy skłoni kibiców z całego kraju do rozmów o demencji oraz zastanowienia się nad jej pierwszymi objawami (…) Diagnoza może być załamująca, ale lepiej jest wiedzieć (…) Chcemy, by fani wspierali nasze profilaktyczne badania oraz swoich bliskich w chorobie w takim samym stopniu, jak wspierają oni swoje drużyny.

fot. England / YouTube